Ook een eigen peutersite? kijkonzepeuter.nl
JOY JULIUS oftewel JJ

dagboek

We zaten in een heel mooi hotel met overal loungeplekken en ledverlichting.

Papa en mama vonden het eten wel lekker, maar ik had nooit zo'n trek, dus ik liet altijd mijn bord staan. Mama deed echt haar best om me elke dag iets anders te laten eten. Ook de dingen die ik thuis wel at, wilde ik hier niet eten.
Mijn dieet hier zag er als volgt uit: Ei, appels, peren, bananen, beetje brood, pasta, patat, komkommer, worstjes, soep en chocoladeIJS. Mama werd helemaal gestoord van mij.

Al snel kreeg ik een vriendje. Puck heette hij en hij was nog geen 2 jaar, dus ik was ouder dan hij. Dat liet ik wel eens merken, want ik speelde graag de baas over het speelgoed. Puck had lekker maling aan mij, want hij deed lekker waar hij zin in had, tot frustratie van mij.
Hoe vaak heb ik wel niet gezegd: STOUTE PUCK!!!! WEEEEEHHHHH!!!!!
Stomme mama kwam altijd voor Puck op en zei de hele tijd dat ik niet zo bazig moest doen en dat Puck een stuk jonger was dan ik en het niet altijd begreep, maar die slimme Puck wist precies waar hij mee bezig was. Maar ja, maak dat maar die blinde mama van mij wijs.

Ook Puck at heel slecht volgens zijn ouders. Brood ging er in als zoete koek, maar het warme spul kwam er niet in. Wat zij niet wisten, was kleine Puck in de eetzaal bij mijn papa en mama aan tafel kroop en mijn bordje dan leeg at. Iedereen blij dus!

De papa en mama van Puck waren net zo bourgondisch ingesteld als mijn papa en mama. Dus na elk diner (om 22:00) werden wij meegesleept naar de Boulevard en moeten die ouwe lui van ons zich dan laven aan die lekkere cocktails. Als zigeuners trokken we van lounge tent, naar strandbarretjes.....enz. Gelukkig had je overal van die grote ligbanken, dus als Puck en ik moe werden, moesten we maar gaan slapen op die banken.

Onze papa's en mama's werden vaak meewarrig aan gekeken door andere Nederlanders die hen maar slechte ouders vonden, maar wij hadden er weinig last van. Elke dag sliepen we uit rond 10:00 en daarna gingen we ontbijten (dat kon tot 11:00) en daarna lagen die luie monsters met hun cocktail en bierlijven bij te komen op hun bedjes op het strand of bij het zwembad terwijl Puck en ik aan het spelen waren. En vanuit het strand/zwembad gingen we weer terug naar de hotelkamer en dan sliep ik 4 uur lang tot het avond eten en daarna gingen we weer uit. Was allemaal heel gezellig dus.

Ned-IT keken we met z'n allen in de Holland Heinekenbar. Dat was heel gezellig en iedereen was in het Oranje. Zelfs de Bulgaren waren in het Oranje gekleed (uit commercieel oogpunt heel slim). Puck en ik werden in een hoek gedrukt met al ons speelgoed en het enige wat we zagen waren een stel benen en mensen die over ons heen struikelden omdat ze dachten dat ze in die hoek konden staan.

Tijdens de rust melde ik mama dat ik had gepoept. Mama balen, want ze wilde me niet verschonen in die bar, dus liepen we weer terug naar het hotel. Daarna gingen we weer terug, maar Puck was al weg, dus na de wedstrijd (we gingen eerst zingen en dansen) moest ik weer naar huis met mama, want papa bleef hangen.

Het was toen 0:00 Bulgaarse tijd en we sjokten relaxed terug naar het hotel. Onderweg kwamen we wel veel jonge schaarsgeklede meisjes tegen en mama dacht dat het huppelkuttoeristjes waren, maar papa had tegen mama gezegd dat het hoertjes waren, want ze zeiden allemaal tegen hem: Vickkkkkyyyy, Vickyyyyyy, 30 LEV?
Mama had wel medelijden met die meisjes, want ze zagen er erg jong uit.

De hele vakantie heb ik geweigerd te lopen. Als we de buggy niet mee hadden, moest papa mij de hele tijd dragen. Hij werd echt gek van mij en noemde mij luie Indo. Soms liepen papa en mama hand in hand van mij weg, maar dan ging ik gillen en op de grond zitten.

Ik heb ook elke hoek van Sunnybeach wel gezien en op gegeven moment was ik het zat en besloot ik maar beter te luisteren, want die hoeken had ik wel gezien.

Het buitenzwembad was IJS KOUD!!!! Je kon nog net niet op het ijs lopen. Mama vond mij een mietje en gooide mij een paar keer in het diepe. Nou toen heb ik het hele zwembad bij elkaar geschreeuwd en bleef ik KOUD!!!! KOUD!!! roepen. Gelukkig hadden ze ook een binnenzwembad die minder koud was. En daar gingen we dan zwemmen. Maar je kon wel heel goed spelen rond het zwembad. Mama ziet nu dat ik wat handiger ben in het water, want soms had ik geen bandjes om en als ik dan struikelde in het water en kopje onder ging, dan kon ik zelf overeind krabbelen. Toch moest ik in het water meestal wel de bandjes om, want dat is altijd veiliger. Puck daarentegen hebben we een paar keer moeten redden van de verdrinkingsdood. Die viel dan voorover en kwam niet meer overeind. Levensgevaarlijk dus.

De laatste paar dagen hadden een paar hele mooie dames uit Hardewijk ontmoet die met ons mee gingen stappen. Zij bleven nog tot maandag en omdat we pas laat gingen vliegen wilden we graag onze kamer aanhouden voor de hele dag.
Dat kon niet, want de kamer was al gereserveerd.

Gelukkig mochten we de kamer van de meisjes gebruiken voor de hele dag, want zij gingen toch de hele dag op het strand liggen.

Aan het einde van de dag gingen we eten, nog een laatste wandeling maken over de boulevard en werden we weer opgehaald door de bus om naar het vliegveld te gaan.

Over de terugreis kan ik kort zijn:
Ik heb het opstijgen bewust meegemaakt(prachtige lichtjes gezien) en de daling ook. We waren om 3:00 thuis vrijdagochtend en mijn gestoorde mama ging als eerst de foto's op de site zetten.

Gisteren heb ik weer geslapen bij oma en opa, maar vanochtend vroeg bracht opa mij alweer naar Deventer om ons vervolgens weer bij Ballorig te droppen.

Daar heb ik lekker gespeeld met Sanne, Madelijne en Olivia en nu lig ik weer op bed.

Wat een druk leventje hoor!